Telfort

Telfort begon met mobiele telefonie. Internet en vaste telefoonlijnen volgden in 2007. Nadien werd ook interactieve televisie aan het aanbod toegevoegd. Deze provider zegt het zelf: "Telfort werkt in je voordeel". Hun aanbod is gebruiksvriendelijk en laag in prijs. De combinatie Telfort Thuis én mobiel biedt extra voordeel.

Telfort achtergrond

De achtergrond van Telfort wordt gekenmerkt door tal van overnames. Telfort werd geboren in 1996 toen British Telecom en de NS gingen samenwerken aan een gezamenlijk project. Toen al had de NS een glasvezelnetwerk dat bijna de hele spoorlengte lang was. British Telecom vond dit interessant genoeg om activiteiten te ontwikkelen in Nederland. Twee jaar later volgde het netwerk voor mobiele telefonie in de Randstad. In 2001 was bijna heel Nederland voorzien van een glasvezelnetwerk. 2001 was trouwens een sleuteljaar voor de onderneming. British Telecom scheidde toen de vaste services van de mobiele. Zo ontstond BT wireless dat alleen ging opereren onder de naam O2. Deze naam werd ook in Nederland gebruikt.

In 2003 volgde de verkoop van O2 Nederland aan Greenfield Capital Partners. Voor het moederbedrijf O2 volgde een overname door KPN. KPN zorgde ervoor dat de oude naam Telfort terug geïntroduceerd werd. Vervolgens volgde de overname van Telfort door KPN. De merknaam werd behouden. In 2007 kwamen er 2 nieuwe producten bij: vast internet en telefonie via de vaste lijn. KPN had in 2006 al Tiscali overgenomen. De klanten van deze provider kwamen in 2007 bij Telfort terecht. Vanaf 2011 biedt Telfort interactieve digitale TV aan.

Begin 2019 verklaarde KPN het merk Telfort niet langer te zullen gebruiken. Telfortklanten gaan op termijn over naar KPN.

Vanaf mei 2019 zijn er geen nieuwe Telefort abonnementen meer te verkrijgen. Bestaande klanten blijven hun abonnement behouden.

Telfort
Bedrijfsnaam:
Opgericht: 1996

Netwerk en diensten

  • Internet via glasvezel
  • Internet via VDSL
  • Internet via ADSL
  • Digitale interactieve televisie
  • TV kijken via app
  • Telefonie (vast bellen)

Klantenservice

Telefoon:
0900-9596
Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur en zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.

Postadres:
Telfort
Postbus 217
2400AE Alphen aan den Rijn

opzeggen

op Wikipedia

Check alle providers op jouw adres

opzeggen

Ben je nu abonnee bij en ga je overstappen naar een andere provider? Dan kun je eventueel gebruik maken van de overstapservice van je nieuwe provider. Deze overstapservice regelt dan namelijk ook de opzegging bij  en zorgt ervoor dat de beëindiging van je oude abonnement aansluit op de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Op deze manier voorkom je dat je betaalt voor twee abonnementen of dat je een periode zonder internet, TV of telefoon komt te zitten. Als je wel zelf wilt opzeggen, dan kun je gebruiken maken van de handige opzegservice via onderstaande link, of neem contact op met de  klantenservice.

Eenvoudig opzeggen via de opzegservice van 123opzeggen