Solcon

Solcon staat synoniem voor een zeer goede score van de Consumentenbond. Met een verdiende 8/10 is dit bedrijf al vier jaar lang de beste aanbieder. Degelijkheid, privacy en veilig internet betekenen alles voor deze zeer betrouwbare speler op de telecommarkt. Abonnee worden van Solcon kan in alle Nederlandse regio’s. Consumenten hebben bij deze provider de keuze tussen ADSL, VDSL en glasvezel.

Solcon Achtergrond

De man achter Solcon is Pieter van der Vlies. Hij is de CEO van het bedrijf dat hij in 1996 oprichtte. Alles begon met een aanbod van internet voor zowel de modale consument als voor zakelijk gebruik. In die tijd behoorden enkel het telefoonmodem en ADSL tot de mogelijkheden. Momenteel kun je ook bij Solcon een drievoudig totaalpakket aanschaffen. Behalve vast internet, telefonie en televisie, kun je hier ook terecht voor mobiel bellen. Tegenwoordig is breedbandinternet de norm. Solcon voldoet hieraan door een aanbod van ADSL, VDSL en glasvezel. Bij het ontstaan van het bedrijf, had Solcon een christelijk imago. Dit resulteerde in de mogelijkheid die klanten kregen om gevoelige content te blokkeren. Dit product kreeg de naam filternet. Hiermee kun je gesofisticeerde filters mee instellen, zodat je alleen te zien krijgt wat je voorkeur wegdraagt.
Solcon staat eveneens bekend voor zijn uitstekende klantendienst en degelijkheid.

Sinds 2017 is KPN eigenaar van Solcon. De naam Solcon blijft echter bestaan en de waarden zullen blijven uitgedragen worden.

Solcon
Bedrijfsnaam: Solcon
Opgericht: 1996
Aantal klanten: +/- 45.000
Website: www.solcon.nl

Netwerk en diensten

  • Internet via glasvezel
  • Internet via VDSL
  • Internet via ADSL
  • Digitale interactieve televisie
  • TV kijken via app
  • Telefonie (vast bellen)

Klantenservice

Telefoon:
088-0032222
Werkdagen: 08:00 - 20:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:30

Postadres:
Solcon Internetdiensten B.V.
Het Spaarne 11
8253PE Dronten

Solcon opzeggen

Check alle providers op jouw adres

Solcon opzeggen

Ben je nu abonnee bij Solcon en ga je overstappen naar een andere provider? Dan kun je eventueel gebruik maken van de overstapservice van je nieuwe provider. Deze overstapservice regelt dan namelijk ook de opzegging bij Solcon en zorgt ervoor dat de beëindiging van je oude abonnement aansluit op de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Op deze manier voorkom je dat je betaalt voor twee abonnementen of dat je een periode zonder internet, TV of telefoon komt te zitten. Als je wel zelf wilt opzeggen, dan kun je gebruiken maken van de handige opzegservice via onderstaande link, of neem contact op met de Solcon klantenservice.

Eenvoudig opzeggen via de opzegservice van 123opzeggen